ředitel školy a manažer projektu Open School Space
svozil@labyrinthschool.cz / +420 730 151 077
Absolvent pedagogické fakulty TU v Liberci a rigorózního a doktorského studia přírodovědecké fakulty MU Brno. Účastnil se řady studijních a výzkumných pobytů např. ve Finsku, Ruské federaci a Rakousku. Své zkušenosti zúročil v práci s dětmi od mateřské školy až po vysokoškolské studenty. Působil jako ředitel v ZŠ Deblín. V současné době externě přednáší na univerzitě. Je zařazen do Mapy sociálních inovátorů ČR – Ashoka CEE. Je spoluřešitelem řady grantových projektů např. ASO - Retz/Znojmo Austrian and Czech Borderland: searching for environmental security, Trvalá udržitelnost součástí implementace ŠVP na ZŠ Deblín, Prostupné jazykové vzdělávání na ZŠ Deblín, které se věnovaly zapojení efektivních vzdělávacích přístupů do výuky a práci s kompetenčními modely. Ve spolupráci mezi Geografickým ústavem přírodovědecké fakulty MU Brno a ZŠ Deblín pilotně ověřoval principy laboratorních škol v praxi. Dlouhodobě se věnuje práci v komunitách - je spoluautorem a editorem několika regionálních učebnic, vzdělávacích metodik a řady odborných článků. Absolvoval kurzy např. kritického myšlení, tvořivé komunikace, strategického managementu, zážitkové pedagogiky, učitelské sebereflexe. Rád cestuje do málo známých míst, vytváří a realizuje zdánlivě nemožné ...
zástupkyně ředitele pro 2.stupeň, učitelka 2.stupně
cerovska@labyrinthschool.cz / +420 777 052 809
Tereza je absolventkou přírodovědecké fakulty UP v Olomouci. Její dětství bylo ovlivněno cestováním, domácím vzděláváním a tím, že vyrůstala v bilingvním prostředí. Své zkušenosti zúročila při studiu na sportovním gymnáziu, vysoké škole i v pedagogické praxi. Působila jako středoškolská učitelka na soukromém gymnáziu v Brně i jako učitelka na základní škole. Zúčastnila se mezinárodního projektu European Schools for a Living Planet. Má zkušenosti s používáním metody CLIL, projektovou výukou, organizací tematických dnů a peer to peer teaching. Ráda cestuje a poznává zajímavá místa a lidi. Svůj volný čas věnuje rodině a sportu, pasivně i aktivně.
zástupce ředitele pro 1.stupeň, učitel 1.stupně
mihalco@labyrinthschool.cz / +420 731 406 237
Petr se narodil v Bruntále, kde vystudoval osmileté gymnázium. Po absolvování pedagogické fakulty v Olomouci se vrátil do rodného kraje učit na malotřídní školu v obci Ryžoviště. V současnosti je třídním učitelem ve 3. třídě a působí v rozšířeném vedení jako zástupce ředitele. Vychází z předpokladu jedinečnosti každého. Žáci jsou pro něj osobnosti, které rády rozvíjí své silné stránky, ale občas potřebují podpořit tam, kde se jim tolik nedaří. Vytváří příležitosti a vede žáky k tomu, aby si tuto podporu uměli poskytovat navzájem. Aby společně pracovali jako tým, ať už ve skupině, nebo celá třída. Aby se dobře znali, ale aby také rozuměli sobě samým. Ukazuje dětem cesty, kterými se mohou vydat v případě, že se jim něco nedaří. Nebojí se sdílet také své neúspěchy a přešlapy. “Děláme chyby. Já taky. To nám ale nemůže nikdy bránit ve snaze být dobrými lidmi.” Být dobrým člověkem, to je to, oč tu běží. Ve výuce klade důraz na bezpečné prostředí, spolupráci, vzájemné porozumění a důvěru. Využívá metody formativního hodnocení, RWCT, do hodin zavádí CLIL, učí matematiku Hejného, mnohdy v tandemu. Organizuje pobytové akce, plavecké kurzy či školy v přírodě. Vánoce tráví s žáky v lese, kde si společně zdobí náhodný (něčím zvláštní) strom, pod kterým si děti vzájemně darují knihy. Rád si je pak s dětmi čte, hraje šachy nebo přemýšlí nad životem. Přál by si, aby každý žák zažíval úspěch. Každý v něčem jiném, ale každý bez výjimky. Je finalistou odborné učitelské ceny Global Teacher Prize Czech Republic 2022.
Erasmus koordinátorka, učitelka 2.stupně
mandelickova@labyrinthschool.cz / +420 777 983 580
Monika je absolventkou Filozofické fakulty Univerzity v Olomouci, kde absolvovala magisterské studium (obor historie - anglická filologie) a doktorské studium (české dějiny). Vzdělávání je její celoživotní cestou. Pracovala s dětmi v mateřské škole, základní škole, střední škole, externě přednáší na univerzitě. Působila jako zástupkyně ředitele základní školy v Deblíně. Zajímá se o místně zakotvené učení (podílela se na tvorbě regionálních učebnic), o demokratické vzdělávání a aktivní občanství. Pilotovala několik vzdělávacích projektů, ve škole koordinuje zahraniční projekty. Zkušenosti čerpala v zahraničí – USA, Finsko, Belgie, Německo, Velká Británie. Absolvovala např. kurzy školského managementu, mentoringu, kritického myšlení, zážitkové pedagogiky. Baví jí objevovat krásy přírody, toulat se po horách, číst dobré knížky a trávit čas se svou rodinou.
vedoucí metodička, učitelka 1.stupně
lonkova@labyrinthschool.cz
Pavlína vystudovala obor Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity. S Labyrinthem, kde pracuje také v rozšířeném vedení školy, spojila svou cestu v roce 2019. Práci s dětmi se věnuje už od studií na gymnáziu, kdy ji oslovilo divadlo a dramatická výchova. Za zásadní milník své profesní dráhy považuje program Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT), který ji přivedl ke konstruktivistické pedagogice, ke čtenářství a k pisatelství, ale také k profesní učící se komunitě kolegů z celé ČR. Je certifikovanou učitelkou programu RWCT a mentorkou čtenářské gramotnosti, absolvovala také mentorský a lektorský výcvik. Věnuje se metodické podpoře kolegyň a kolegů v Labyrinthu i napříč Českou republikou. Mnoha školám pomáhala v zavádění dotykových technologií do výuky. Pracuje v odborném týmu projektu Pomáháme školám k úspěchu, je autorkou projektu Pančelčino.cz a zakladatelkou spolku Škola je jen jedna, který pravidelně pořádá letní školy pro učitelky a učitele z celé ČR. Ve třídě považuje za důležité příjemné a bezpečné prostředí pro děti. Své žákyně a žáky vede k rozvoji dovednosti sebeřízení a důraz klade na formativní procesy v učení. Je bronzovou vítězkou odborné učitelské ceny Global Teacher Prize Czech Republic 2021. Náročnou, ale krásnou učitelskou práci osvěžuje přístupem, který vystihuje latinské slovo „recreatio” (osvěžení). To ve středověku označovalo také školní přestávky a následně dalo díky zkomolenině vzniknout i slovu legrace. Relaxuje v lese, v divadle i při čtení knih pro děti.
koordinátorka jazykového vzdělávání, učitelka 2.stupně
g.oakland@labyrinthschool.cz
Gábi vystudovala anglický jazyk a literaturu spolu se základy společenských věd na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Po ukončení studia krátce působila jako vyučující anglického jazyka na základní škole, následně se od roku 2002 na katedře anglického jazyka a literatury věnovala výuce anglické výslovnosti, koordinovala program anglického jazyka pro studenty primární pedagogiky a v rámci projektu Labschools Europe spolupracovala v letech 2019 až 2023 s evropskými laboratorními školami. Mezi její záliby patří literatura, jóga, fotografie a hledání takového vzdělávání, které klade na první místo dítě a jeho budoucnost. To je také důvodem, proč s takovou radostí vyučuje v Labyrinthu.
učitelka 2.stupně
baierlova@labyrinthschool.cz
Štěpánka vystudovala učitelství na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy a od té doby se věnuje pedagogické praxi na různých typech škol. Zúčastnila se třítýdenního International Visitor Leadership Program s názvem #HiddenNoMore: Empowering Women Leaders in STEM v USA zaměřeného na podporu žen ve vědě. V Labyrinthu učí matematiku, informatiku a robotiku. Je příznivcem konstruktivistického pojetí výuky, které přenáší aktivitu na děti, vede je k přemýšlení a hledání různých řešení. V Česku patří mezi průkopníky školní robotiky, která připravuje děti na svět ve 21. století. Aktivně se zapojuje v učitelských komunitách, je garantem polytechnického vzdělávání pro AV Media, věnuje se metodické podpoře v oblasti informatiky a robotiky nejen v Labyrintu, ale i v dalších školách. Je stříbrnou vítězkou odborné učitelské ceny Global Teacher Prize Czech Republic 2020 a zakladatelkou spolku Škola je jen jedna, který pravidelně pořádá vzdělávací akce a letní školy pro učitelky a učitele z celé ČR. Ve světovém finále Global Teacher Prize v roce 2021 postoupila mezi TOP 50 nejinspirativních učitelů světa. Ve volném čase ráda čte, cestuje, tráví čas s rodinou a vnoučaty a také ji baví přicházet na kloub různým hádankám a šifrám.
učitelka 1.stupně
bartova@labyrinthschool.cz
Karolína po maturitě na Gymnáziu v Litovli začala studovat Pedagogickou fakultu Masarykovy univerzity. Momentálně je studentkou pátého ročníku oboru učitelství pro 1. stupeň ZŠ. K práci s dětmi se Kája dostala už před studiem, jako táborová vedoucí. Už 4 rokem se věnuje soukromému doučování a hlídání dětí. Zkušenost jako učitelka Kája měla možnost získat už v druhém i třetím ročníku studia na základní škole Bouzov. Ve volném čase ji nejčastěji najdete s batůžkem v přírodě, na koncertech, s knihou, na dobré kávě s kamarády nebo třeba v posilovně.
učitel 2.stupně
blahak@labyrinthschool.cz
Adam absolvoval pedagogickou fakultu Masarykovy univerzity v oboru učitelství fyziky, technické a informační výchovy. Již během studia se intenzivně věnoval popularizaci vědy, zejména prostřednictvím své práce ve VIDA! Science Centru, kde stále působí jako lektor a tvůrce vzdělávacích programů. Adam má zkušenosti s výukou fyziky na několika gymnáziích, včetně zahraničních zkušeností v Mongolsku, kde vedl aktivity pro děti a studenty. Aktivně se účastní řady mezinárodních programů zaměřených na vědu a vzdělávání, včetně Science on Stage a International High School Teacher Programme v CERN. Pravidelně přispívá na Veletrhu nápadů učitelů fyziky. Se svojí diplomovou prací zvítězil v Celostátní soutěži diplomových prací z didaktiky fyziky a získal cenu děkanky pedagogické fakulty. Jeho pedagogický přístup je značně formován vedením skautského oddílu, kurzy zážitkové pedagogiky a dobrovolnicou činností. Ve svém volném čase se Adam věnuje lidovému tanci.
učitelka 1.stupně
blahynkova@labyrinthschool.cz
Lenka vystudovala obor Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na Masarykově univerzitě v Brně. Věnuje se environmentalistice, ráda cestuje, čte, dívá se na filmy, hraje na kytaru a klavír a pije dobrou kávu.
učitel 2.stupně
bores@labyrinthschool.cz
Tomáš je studentem Přírodovědecké fakulty Masarykovy univerzity v oboru fyzika a chemie se zaměřením na vzdělání, ještě před ní studoval 3 semestry na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v oboru matematika a fyzika se zaměřením na vzdělání. Současně se školou pracuje ve VIDA! SC, kde se podílí na chodu divadla vědy a nově na školní rok 2024/25 učí matematiku na 2. stupni ZŠ Labyrinth. Přes léto rád tráví čas na táborech v jižních Čechách. Jeho koníčky jsou tanec, vycházky do přírody a zkoumání přírodních jevů.
učitel 2.stupně
brdicko@labyrinthschool.cz
Honza vystudoval Estetiku a kulturní studia na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Během doktorandského studia se věnoval výuce obecných i specializovaných oborů, zejména analytické filozofii. V letech 2007-2008 absolvoval stáž na katedře politologie v Turíně. Pracoval jako zlatník, obchodní manažer a 9 let coby ředitel kulturního centra, zastřešující kino, galerii, knihovnu, muzeum, koncertní a divadelní produkci, televizní studio, novinovou redakci a kavárnu. Ve svém volném čase se Honza věnuje svým dcerám, hudební tvorbě, pořádání komunitních hudebních festivalů, xc a enduro cyklistice, organizaci mtb orientačního maratonu. Dále se Honza oddává nekompromisně přítomné realitě horolezectví, četbě i psaní poezie, haute cuisine, profesionální přípravě kávy, cestování za výtvarným uměním a času v přírodě.
učitelka 2.stupně
broncova@labyrinthschool.cz
Jana je absolventkou oboru Inženýrská informatika na FJFI ČVUT v Praze. Mnoho let pracovala v soukromém sektoru na různých IT pozicích v ČR i zahraničí. Od roku 2021 pracuje na Ústavu výpočetní techniky Masarykovy univerzity v Brně. Akademické prostředí ji inspirovalo udělat si doplňující pedagogické vzdělání, které kvalifikuje absolventa původně neučitelského oboru k vyučování na 2. a 3. stupni. Tuto certifikaci absolvovala na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Jana ráda cestuje a dlouhodobě se zajímá o kulturu a jazyky východní Asie (a taky o tamější jídlo).
učitel 2.stupně
danek@labyrinthschool.cz
Pavel je absolventem přírodovědného oboru Fyziologie a imunologie na PřF MUNI v Brně. Řadu let se věnuje popularizaci vědy a vzdělávání široké veřejnosti, a to jak v rámci vlastního projektu Science Reveal, který má na sociálních sítích přes 20 000 sledujících, tak ve spolupráci s VIDA! science centrem Brno. Ve své praxi propojuje (nejen) přírodovědné obory a v přírodních vědách uplatňuje badatelské a zážitkové vzdělávání. Chystal a lektoroval workshopy pro veřejnost, programy pro školní skupiny, příměstské tábory zaměřené na badatelství a programování nebo doučování. Potkat jste ho mohli také na některé z jeho science show. Ve výuce se zaměřuje především na to, aby žáci pochopili principy vědecké metody a aktivně se zapojovali do vlastního bádání a výuky, učili se pracovat s informacemi, získávat je z vlastních experimentů a pozorování a relevantně je vyhodnocovat. Ve volném čase se věnuje turistice a fotografování přírody, což uplatňuje také při tvorbě vlastních výukových materiálů. Mimo to připravuje vědecké zážitkové show, online streamy, videa, články a další aktivity související s popularizací přírodních věd.
učitel 2.stupně
dewendra@labyrinthschool.cz
Of Sri Lankan origin, he completed his high school education at a British curriculum school based on Edexcel in Dubai, U.A.E. He later moved to Brno to study general medicine and physiotherapy for four years for a while before beginning to teach at various primary schools in Brno through a language school, TLC. With a passion for the visual arts, he is also involved in event production at venues such as SPOT and Káznice, and is the host of a podcast, Brno Gs, which aims to showcase the wonderful businesses and inspiring individuals of Brno. Additionally, with a deep interest in skateboarding and a lifelong commitment to meditation and mindfulness, he strives to incorporate all the influences in his life into his teachings at Labyrinth, hoping to inspire students from the 2nd division and grammar classes to create a life they enjoy and feel nurtured by.
učitelka 2.stupně
dolezalova@labyrinthschool.cz
Tereza vystudovala Pedagogickou fakultu Masarykovy univerzity a více než 10 let se věnuje výuce dětí, která je pro ni nejen prací, ale i zábavou. Během kariéry pracovala i mimo oblast vzdělávání, nakonec se ale opět vrátila k tomu, co ji naplňuje nejvíc – učení. Věnovala se kromě běžné školní výuky i vedení výtvarných kroužků a organizaci táborů pro děti. Svůj volný čas tráví četbou, sportem nebo výlety v přírodě se svou rodinou.
učitelka 2.stupně
fidlerova@labyrinthschool.cz
Lída dokončila v roce 2009 po studijním pobytu v Anglii doktorské studium na Katedře Výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy Univerzity a nastoupila do veřejné základní školy v centru Brna, kde do roku 2024 působila jako učitelka především výtvarné výchovy a šťastná třídní. Realizovala nejrůznější projekty, které si kladly za cíl překračovat školní prostor do veřejného. V co věří, je laskavá a otevřená komunikace. Velice jí záleží na přijímajícím a bezpečném prostředí, v němž lze sdílet radost z úspěchů druhých, překonávat překážky i náročné výzvy, učit se od sebe navzájem a které každého svého člena respektuje a chrání. Neustálé hledání, jak s dětmi tvořit a jak lépe učit (nejen výtvarku) našlo odpověď v projektu Pomáháme školám k úspěchu, kurzu kritického myšlení a příležitosti moci se účastnit dvou Letních škol PŠÚ i oborových setkání. Výtvarné vyjádření je pro ni prostředkem komunikace, podobně jako pisatelské texty, se kterými experimentuje. Obrazy i texty, mají sílu sdílet s druhými individuální vnitřní světy a komunikovat je. Stále se vrací k hodnotám, empatii a poznávání sebe i druhých. Ráda cvičí nejen jógu, chodí do přírody, tvoří s dětmi a povídá si s lidmi. Baví ji akvarel, cestování a výtvarné umění. Je finalistkou Global Teacher Prize Czech Republic 2024.
vychovatelka
flickova@labyrinthschool.cz
Maky dokončuje bakalářské studium na Pdf Masarykovy univerzity v oboru Sociální pedagogika a volný čas. Velkou inspirací jí jsou alternativní přístupy, které se snaží aplikovat v prostředí Labyrinthu na pozici vychovatelky v družině a lektorky Dramatické výchovy. Vždycky se snaží najít domluvu a respektující přístup pro děti i pedagogy. Minulý rok si střihla Erasmus pobyt v Dánsku i s praxí v místní svobodné škole. Prostředí, které tam zažila ji doposud silně inspiruje v pedagogické práci. Baví ji divadelní improvizace, hudba, tanec a výtvarno. Ve volném čase se ráda nadýchá čerstvého vzduchu na procházce či vandru s kamarády z Instruktorského kurzu.
učitelka 1. stupně
grombirova@labyrinthschool.cz
Julie absolvovala Pedagogickou fakultu Masarykovy univerzity (Učitelství občanské výchovy a dějepisu pro 2. stupeň základní školy). Během studia absolvovala stáž v Nizozemí, kde navštívila tamější školy. Současně je studentkou doktorského studia Školní pedagogiky na PdF MU, ve kterém se zaměřuje na sebehodnocení učení žáků základních škol. Je členkou lektorského týmu Hodnocení JINAK. Na její pedagogické cestě jí nejvíce inspiruje formativní přístup k procesu učení žáků, Vysvědčení JINAK, konstruktivismus, respektující pedagogická komunikace a pedagogové, kteří usilovně pracují na zkvalitňování výchovně-vzdělávacího procesu ve školách. Volný čas ráda tráví s rodinou a přáteli, cestuje a peče.
učitelka 1.stupně
orsagova@labyrinthschool.cz / +420 605 814 805
Veronika po ukončení Střední pedagogické školy v Kroměříži zjistila, že práce s dětmi bude i nadále její životní cestou. Začala tedy studovat Univerzitu Karlovu v Praze, obor Učitelství pro 1. stupeň. Během tohoto studia měla možnost se seznámit s řadou metod, které jí dávaly smysl – partnerský vztah k dítěti, formativní hodnocení, objevitelský styl výuky a individuální přístup. Po ukončení studia začala působit jako třídní učitelka v inovativní třídě, kde měla možnost se naplno věnovat Hejného metodě a především dostala příležitost úzce pracovat s mimořádně nadanými dětmi. Stala se mentorkou pro základní vzdělávání a zjistila, že podpora a spolupráce pedagogů je také směr, který ji naplňuje. Mezi její záliby patří především horská turistika, a proto jakákoli škola v přírodě je pro ni radost a potěšení.
učitelka 2.stupně
halbichova@labyrinthschool.cz
Eliška je absolventka oboru biologie Přírodovědecké fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a oboru ochrana přírody na Fakultě životního prostředí České zemědělské univerzity v Praze. Namísto laboratoří a výzkumů jí dávala větší smysl práce s dětmi, kterou během studií odstartovala organizací matematických korespondenčních seminářů, zájmových výtvarných kroužků a táborů v rámci hnutí Brontosaurus. I proto se vrhla na doplňující pedagogické studium a studium matematiky na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Na několik let zakotvila v ekologických vzdělávacích organizacích a věnovala se programům pro školy a veřejnost. Seznámila se zde s badatelsky orientovaným vyučováním, které ji začalo provázet výukou přírodopisu na základní škole. V posledních letech ji nadchlo propojení matematiky a přírodopisu právě v hodinách badatelství a jeho skloubení s projektovou výukou a praxí, například při zakládání školní firmy. Věří, že dobrou školu dělá úsměv, vzájemný respekt a podaná pomocná ruka. Miluje kávu, ráda tvoří, peče, cvičí jógu a s batohem na zádech se s rodinou toulá po horách.
učitelka 2.stupně
hebedova@labyrinthschool.cz
Lucie vystudovala chemii na Přírodověděcké fakultě Masarykovy univerzity, současně s magisterským programem studovala i pedagogické minimum chemie. První pedagogické zkušenosti nabírala už těsně po studiu. Po 3 letech ve školství začala pracovat ve VIDA! science centru, kde 8 let popularizovala vědu. Vedla a vytvářela výukové programy, vědecké show, starala se o chemické exponáty a chod laboratoře. Popularizaci přírodních věd si vytkla jako cíl a chce ho naplňovat i dál, jako učitelka. Ve volném čase ráda tančí.
učitelka 2.stupně
hondlova@labyrinthschool.cz
Eliška je absolventkou Filozofické fakultě Masarykovy univerzity, kde studovala obory učitelství českého jazyka a literatury pro SŠ, literatura a mezikulturní komunikace. Odjakživa ji fascinovaly příběhy, schopnost a potřeba lidí je vytvářet. Vzdělávání vnímá jako proces vzájemného obohacování a seberozvoje. Ráda čte knihy, zpívá nebo organizuje autorská čtení. S oblibou se účastní literárních i hudebních festivalů, z kulturního „hodokvasu“ si nenechá ujít ani výstavy, filmy a divadelní inscenace. Ve volném čase také ráda cestuje.
učitel 2.stupně
hromcik@labyrinthschool.cz
Adam vystudoval fakultu sportovních studií MU v Brně. Celoživotně ho provází sport v aktivních i pasivních podobách. Od mládí se věnoval závodně gymnastice, a později, až dodnes, atletice. Při pedagogické praxi ho ovlivňuje právě spojení studijní teorie a praktické sportovní zkušenosti z profesionální sportovní přípravy atletického víceboje i tréninkové praxe v atletickém oddíle. Zkušenosti ze sportovních zahraničních pobytů i studijní praxe v JAR se promítly do přístupu k výuce v širším kontextu. Při výuce se snaží najít balanc mezi prožitkovým a výkonnostním výstupem dle specifik studentů. Svůj vliv sehrála i předchozí pracovní zkušenost na metodickém a koncepčním oddělení v NSA. Baví ho sport prakticky ve všech podobách…hodnoty, které umí přenést do běžného života, především zdravotní benefity pravidelného cvičení, ale také houževnatost, cílevědomost v přípravě, dokončování cílů, vystupování z komfortní zóny a budování celoživotní odolnosti. Ve volném čase se věnuje sportování, vedení dětí v atletickém oddíle a jeho koníčkem je také hudba, turistika, kinantropologie, zdravý životní styl, motivace ostatních a pěstování dobré nálady.
učitelka 2.stupně
chocholata@labyrinthschool.cz
Jsem přesvědčená, že učitelskému povolání se máloco vyrovná. Je to privilegium trávit čas s dětmi a mladými lidmi, kteří objevují svět a své místo v něm, kteří jsou plni ideálů a očekávání. Je krásnou výzvou získat jejich důvěru a vzbudit zájem o obor, který vám také kdysi učaroval. Je radost být s nimi u jejich pokroků, úspěchů i každodenních malých zápasů. A je to často i legrace
učitelka 1. a 2.stupně
jagosova@labyrinthschool.cz
Bára po maturitě na Gymnáziu v Uherském Hradišti nastoupila na Konzervatoř Brno, kde úspěšně absolvovala obor hra na cimbál. Tomuto nástroji se profesně věnuje jako pedagožka na ZUŠ i jako aktivní hráčka v žánrově různých hudebních uskupeních. Svou hudební praxi a znalosti ráda předává dětem a touží rozvíjet jejich přirozené hudební cítění hravou formou. Kromě cimbálu ráda hraje na klavír, miluje knihy a kávu a svůj volný čas nejraději tráví s rodinou v přírodě.
učitelka 2.stupně
jahorna@labyrinthschool.cz
Jana je absolventkou Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Volbu její profesní dráhy ovlivnily skvělé učitelky matematiky a zeměpisu, na které měla během základní a střední školy velké štěstí. Partnerské přístupy kantorek, jejich (na tehdejší dobu) inovativní metody výuky a jejich láska k povolání rozhodly o její budoucnosti. Díky této zkušenosti ví, jak moc mohou učitelé ovlivnit životy svých žáků. Partnerský přístup k dětem a hledání cest každého z nich jsou základem její práce. Volný čas tráví se svou rodinou a s pejskem. Ráda jezdí na kole, stará se o minizahrádku, a také ráda podniká výlety inspirované knihami Lukáše Hejlíka.
učitelka 2.stupně
jamborova@labyrinthschool.cz
Jana vystudovala výtvarnou výchovu a německý jazyk na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Učila na základní a základní umělecké škole, kde se zaměřovala na přípravnou výtvarnou průpravu a multimediální obor. Na základní škole má zkušenosti s ročními projekty tříd, předmětovými bloky napříč ročníky a pořádáním zahraničních zájezdů. Ve vzdělání je pro ni důležitý rovný přístup, porozumění a otevřená komunikace, kterou stále rozvíjí se svými vlastními dětmi. Volný čas tráví s rodinou a přáteli, ráda čte, jezdí na výlety a zajímá se o výtvarné umění a historii zaniklých sudetských vesnic na Jesenicku.
vychovatelka
kachtikova@labyrinthschool.cz
Jsem absolventkou Fakulty výtvarných umění na VUT v Brně. I nadále se věnuji své umělecké tvorbě, protože věřím, že kreativita je nepostradatelnou součástí života. Snažím se ji probudit i u dětí – ať už na kroužcích Keramiky a Botanikuly, nebo jako vychovatelka v 1. třídě. Umělecká cesta mi přinesla nejen seberealizaci a zodpovědnost, ale také cenné zkušenosti s různými materiály, technikami, a rozvíjením vlastní zvídavosti. Neustále se vzdělávám a hledám nové podněty, které mě posouvají dál. "Umění kultivuje duši a seberealizace ji povznáší." Těším se, až budu moci vaše děti provázet na jejich cestě za objevováním vlastní kreativity!
učitel 2.stupně
klapalova@labyrinthschool.cz
Barča studuje magisterský obor Učitelství španělského jazyka a literatury pro střední školy na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Pro španělštinu se nadchla už na gymnáziu, kde participovala na různých jazykových soutěžích i intenzivních kurzech v Alicante. Během svého vysokoškolského studia se zúčastnila několika dlouhodobých i krátkodobých zahraničních studijních programů v Mexiku, ve Španělsku nebo v Portugalsku. Pod záštitou Ústavu románských jazyků a literatur na MUNI se Barča podílela na organizaci různých workshopů a soutěží s hispánskou tematikou či na tvorbě didaktických materiálů. Prakticky se zapojila i do výuky španělštiny v rámci stáže na bilingvním gymnáziu v polském Gdaňsku. Její vášní je cestování a poznávání různých kultur a gastronomie na vlastní kůži. Ráda poslouchá hudbu, chodí do kina, divadla, má ráda adrenalin, tanec, knihy a kočky. Učitelství ji lákalo už od malička, tak si postupně svůj dětský sen plní.
učitelka 2.stupně
klodwigova@labyrinthschool.cz
Táňa vystudovala učitelství českého jazyka a literatury pro SŠ na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity. K profesi učitele českého jazyka ji motivovala její rodina, ale také vstřícný, empatický a hlavně vědomostně nabitý přístup její třídní učitelky z gymnázia. Pomáhá organizovat Mezinárodní folklorní festivaly v Brně, vytváří kreativní taneční videa, dříve byla lektorem češtiny jako druhého cizího jazyka ve Venore point, dnes je učitelkou češtiny a trenérkou tance. K jejím zálibám patří literatura, psaní poezie, autorská čtení, sport, tanec, hudba a móda.
učitelka 2.stupně
kloubova@labyrinthschool.cz
Renata vystudovala učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů na Pedagogické fakultě MU v Brně, obor M – Ov. Učila na Gymnáziu v Tišnově, kde působila jako metodik prevence a organizovala pro žáky školy, v rámci peer programů, adaptační pobyty. Díky těmto aktivitám se seznámila s novými přístupy ke vzdělávání a proto po 22 letech přijala nabídku práce na základní škole, která tyto přístupy realizovala. Ve volném čase se věnuje práci s mladými lidmi, se kterými stále organizuje pro školy adaptační pobyty. V létě pořádá pro děti jeden turnus letního tábora. Kromě matematiky a práce s dětmi má ráda lyžování, plavání, toulky po horách nebo sjíždění Vltavy.
vychovatelka
lipkova@labyrinthschool.cz
Gabriela vystudovala sociální a volnočasovou pedagogiku na MUNI v Brně. Kromě družiny působí také jako táborová vedoucí. Zabývá se respektující výchovou a nenásilnou komunikací, což společně s praxí nejen v ČR ale i v Dánsku (v rámci studijního výjezdu) formovalo její pedagogický přístup. Ráda cestuje, tráví čas v přírodě, dělá jógu, zabývá se prací s myslí a meditací.
vychovatelka
machackova@labyrinthschool.cz
Denisa dokončila magisterské studium na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně a nyní dálkově studuje Speciální pedagogiku na Pedagogické fakultě stejné univerzity. K pedagogické činnosti ji přivedlo dlouholeté doučování českého a ruského jazyka dětí různého věku. V době počátku rusko-ukrajinského konfliktu se věnovala učení češtiny pro cizince pod záštitou organizace Adra. Tuto zkušenost považuje za životní učitelskou výzvu a je vděčná, že měla tu možnost si ji prožít. Díky katedře slavistiky se zapojila do projektu psaní dopisů ruským politickým vězňům, což ji osobně velmi zahřálo u srdce a dodnes čeká na odpověď. V Labyrinthu působí nově jako vychovatelka a vedoucí kroužku Brňáček, kde by chtěla zužitkovat svou dlouholetou lásku k folkloru a moravským tradicím. Ve volném čase stále aktivně tancuje, hraje na flétnu, čte a sebevzdělává se.
učitel 2.stupně
martinez@labyrinthschool.cz
Doris, původem z Kuby, je talentovaná lektorka, autorka a choreografka specializující se na latinsko-americké tance, jako jsou salsa a bachata. Její neuvěřitelná energie, nadšení a vášeň pro tanec inspirují každého, kdo se s ní setká.
učitelka 1.stupně
michailidisova@labyrinthschool.cz
Veronika vystudovala Učitelství estetické výchovy pro střední školy na Filozofické fakultě a Učitelství pro 1. stupeň na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Při studiu na filozofické fakultě se věnovala různým kapitolám kultury a umění, a seznámila se strategiemi programu RWCT (Čtením a psaním ke kritickému myšlení). Na pedagogické fakultě se specializovala na dramatickou výchovu a její využití při práci s klimatem třídy. Již během studia pracovala jako lektor preventivních programů na základních školách pro společnost Podané ruce. Po studiu řadu let učila na malé venkovské škole kousek za Brnem, kde měla možnost věnovat se učení venku a badatelství. Její výuka je inspirována formativním přístupem, kritickým myšlení, Montessori pedagogikou a programem Začít spolu. Dál hledá oblasti, ve kterých se může vzdělávat a zkvalitňovat tak svou výuku. Veroničinou velkou vášní je houbaření, doufá, že jednou s rodinou zdolá Stezku Českem. V Brně si užívá hudby, zpěvu a návštěvy divadel.
učitelka 1. stupně
michalkova@labyrinthschool.cz
Tereza si po ukončení čtyřletého gymnázia v Brně a po začátku divadelních studií na Filosofické fakultě Masarykovy university uvědomila, že by svoji profesní cestu chtěla posunout jiným směrem, směrem k dětem. Šla do toho po hlavě, během pár týdnů odletěla do Velké Británie, poznala skvělou rodinu, pomáhala několik let vychovávat jejich dvě děti a ve volném čase studovala na Canterbury College. Pomáhala svým dvěma svěřencům v nástupu do školy, absolvovala praxi v anglické školce a škole a dálkově studovala. Život ve Velké Británii, studium a následná praxe ve školství ji ukázaly úplně jiný pohled na vzdělání, výchovu dětí a celkově na svět kolem. Tento pohled se teď sama snaží sdílet s ostatními, ale také ho aplikovat ve výuce anglického jazyka. Po skončení studia na Canterbury College se rozhodla vrátit zpět do Česka, kde nastoupila do anglické školky. Pracovala v ní více než 6 let. Souběžně se věnovala individuální výuce jazyka od dětí předškolního věku, přes školáky až po dospělé. Dospívání prožívala s mladší sestrou, která nyní dokončuje základní školu a od dětství má diabetes. Navzájem si nastavují zrcadlo a podporují se ve všech oblastech života. I tahle zkušenost jí pomáhá v práci s dětmi a je za ni velmi vděčná.
učitelka 1.stupně
muzikarova@labyrinthschool.cz
Tereza je absolventkou magisterského studia na Divadelní fakultě Janáčkovy akademie múzických umění v Brně, obor Divadlo a výchova. Obě tato klíčová slova ji provázejí už od raného dětství, kdy byla členkou, a později oddílovou vedoucí, v dětském divadelním souboru PIRKO. Nejen tyto zkušenosti ji vedly k přesvědčení, že je možné předávat vědomosti a nadchnout pro objevování světa i jinak než sezením v lavicích a frontální „nalívárnou“. Učitel by měl být parťákem a průvodcem, tento přístup si potvrdila například v kurzech nenásilné komunikace, kritického myšlení nebo soft-skills. V posledních šesti letech působila v brněnském VIDA! science centru jako lektorka a tvůrkyně vzdělávacích programů pro žáky MŠ a ZŠ, zaměřených především na přírodní vědy a koordinovala akce pro širokou veřejnost. Ve volném čase se ráda věnuje rodině a výletům se psem, čtení komiksů a fantasy románů, psaní povídek a poslechu podcastů.
učitel 2.stupně
mynarik@labyrinthschool.cz
Marek vystudoval učitelství anglického jazyka a občanské výchovy pro základní školy na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. V současnosti pokračuje v doktorském studiu se zaměřením na didaktiku cizích jazyků. Zkušenosti čerpá mimo jiné z půlroční stáže na Linköpings Universitet ve Švédsku, kde se zaměřoval na anglický jazyk. K výuce se snaží přistupovat individuálně, s otevřenou myslí a pozitivním naladěním. Baterie dobíjí skrze humor, kafe a sdílení s kolegyněmi a kolegy.
učitelka 1.stupně
nenickova@labyrinthschool.cz
Áďa vystudovala Učitelství pro 1. stupeň na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Aby nabírala zkušenosti z praxe, už během studia pracovala jako asistentka pedagoga. Učila na brněnské základní škole, kde se navíc věnovala podpoře dětí nebo tandemové výuce. Do výuky ráda zařazuje pohyb, inspiruje se programy Čtením a psaním ke kritickému myšlení a Začít spolu. Spolupracuje také s organizací FAST Heroes, která se zaměřuje na vzdělávání dětí a jejich rodin o příznacích mrtvice a významu rychlé reakce. Ádin život by kromě práce s dětmi nebyl kompletní bez pohybu a dobrého jídla. Miluje sport, hudbu a čas ráda tráví v kuchyni při vaření něčeho dobrého.
učitel 1. a 2.stupně
h.oakland@labyrinthschool.cz
Hugo je učitel i muzikant. Pochází z bilingvního prostředí - jeho mateřskými jazyky jsou anglický a český jazyk. Své jazykové i hudební znalosti využívá v učitelské profesi. Získal certifikát TEFL od organizace The Language House v Praze. Studoval krátce na Mezinárodní konzervatoři v Praze elektrickou kytaru. Aktivně hraje v kapele Ukulele Orchestra jako Brno.
vychovatelka
alena.gabrysova@email.cz / +420 739 635 166
Alena vystudovala dálkově sociální práci, v jejíž oblasti působila téměř 8 let jako terénní pracovnice v brněnských sociálně vyloučených lokalitách. Předtím vystřídala několik profesí. Do družiny jako dítě nikdy nechodila, maminka je učitelka na 1. stupni, tudíž je pro ni tato práce velkou výzvou. Společně s dětmi se snaží budovat a upevňovat mezilidské vztahy, naslouchat, tolerovat se. Děti ji denně učí především trpělivosti, která byla vždy její slabou stránkou. Baví ji květiny, móda, hudba a film.
učitelka 1.stupně
placha@labyrinthschool.cz
Zuzku vždy bavila historie a geografie, a tak po gymnáziu tyto obory vystudovala na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně ve formě učitelství pro druhý stupeň ZŠ. Po studiu začala učit na klasické základní škole. Zde po dvou letech učení skončila s představou osobního rozvoje a získávání dalších zkušeností v Kanadě, ale řízením osudu nakonec zakotvila v Praze. Zde rok pracovala v back office jako asistentka vedení. Po mateřské dovolené začala vést výukové programy pro MŠ a ZŠ na Lipce, kde zjistila, že se ve své profesní kariéře chce dál věnovat dětem mladšího školního věku. Proto na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích vystudovala učitelství pro první stupeň ZŠ. Otázka, kde bude učit, pro ni měla jasnou odpověď - přeci na škole, kam chodí její vlastní děti. Labyrinth tedy poznala nejprve jako rodič, pak jako asistentka ve 4. třídě a po necelém roce získala svoji první třídu prvňáčků. Má ráda čtení, brněnskou funkcionalistickou architekturu, dobrou kávu nebo umění v ulicích. Na věci se dívá pozitivně a ve škole ji většinou potkáte s úsměvem na tváři.
učitelka 1.stupně
polakova@labyrinthschool.cz
Kateřina je absolventkou oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na Masarykově Univerzitě v Brně. Během studia se věnovala mnoha různým aktivitám (dobrovolnice na univerzitních akcích, spoluorganizátorka Evropského školního sportovního dne, výuka hudebních nástrojů v soukromé hudební škole, Erasmus pobyt, instruktorka lyžování) a absolvovala několik sportovních kurzů, na kterých později působila jako lektorka. Po ukončení studií strávila rok v Kanadě, kde získala spoustu nových zkušeností, a díky kterému se prohloubil její pozitivní vztah k angličtině. Volné měsíce trávila a tráví v Norsku, které jí přirostlo k srdci svou severskou kulturu a přírodou. Velký benefit vidí v pravidelném sportování a pohybu v nejrůznějších podobách, což se snaží zakomponovat do běžné výuky. Ve třídě vytváří prostředí, kde se žáci mohou rozvíjet jak individuálně, tak společně jako tým, a učí je vzájemně se podporovat a respektovat rozdíly mezi sebou. Klade důraz na bezpečnou a podporující atmosféru, ve které žáci vnímají chybu jako příležitost pro další růst. Na svět se dívá pozitivně a s klidem, nejlépe z vrcholků kopců a hor.
učitelka 2.stupně
janackova@labyrinthschool.cz / +420 775 304 246
Libuška vystudovala učitelství českého a francouzského jazyka na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity. Ke studiu a učitelské praxi ji motivovali inspirativní pedagogové, láska k literatuře, čtení a jazyku v celé jeho šíři. Ráda se učí nové věci a věří, že v poznávání a neustálém učení se spočívá smysl života. Francouzštinu a pedagogické dovednosti zdokonalovala na četných pobytech v zahraničí. Ve svém profesním životě je vděčná za výjimečné kolegy, žáky, kteří ji neustále posouvají vpřed a skvělou školní komunitu. U svých žáků se snaží rozvíjet nejen nadšení z poznávání rodného jazyka nebo francouzštiny, ale také respektující chování, laskavý a férový přístup k sobě i ostatním a pokoušení se o co nejkvalitněji odvedenou práci. Kromě učení je její velkou vášní cestování, gastronomie a kreativní tvoření.
učitelka 2.stupně
prockova@labyrinthschool.cz
Tereza pochází z pedagogické rodiny, oba její rodiče jsou také učitelé. Miluje děti, už od dětství chtěla být učitelkou. Vystudovala Pedagogickou fakultu MU v Brně, obory matematika a tělesná výchova pro II. stupeň ZŠ. Se svým mužem má 4 děti, 3 z nich úspěšně provedla domácím vzděláváním, to čtvrté jako předškolní na svou školu zatím čeká. U svých dětí si uvědomila, že chce hledat jak vzdělávat děti jinak, lépe, s pochopením, láskou, zájmem a porozuměním. Tereza miluje svou rodinu, oceán, moře, ostrov Fuerteventura, kam se stále ráda vrací. Má ráda jachting a volejbal, v jachtingu závodila, sama i trénovala děti. Má ráda psy, doma má 3. Má srdce na správném místě, věří v dobro a pomáhá, kde je třeba, a to ji naplňuje.
učitelka 1. a 2. stupně
schmitt@labyrinthschool.cz
Johanka pochází z Francie a již od mala miluje nejen cizí jazyky, ale i hudbu. Nemohla se už dočkat na výuku anglického jazyka ve škole (která se bohužel ve Francii učila až od 6.třídy), jelikož chtěla rozumět textu anglických písníček, které pořád slyšela v rádiu na cestě do školy. Chodila deset let do dětské sborové školy, kde ji bavilo zpívat v několik jazycích. Na střední škole si zúčastnila výměnného pobytu v Praze a se hned zamilovala do českého jazyka. Dodělala bakalář na univerzitě ve Štrasburku (obor hudební vědy), zúčastnila se dvakrát letní školy slovanských studií a naučila se intenzivně český na filozofické fakultě Masarykovy univerzity (kabinet češtiny pro cizince). Absolvovala potom filozofickou fakultu v oboru učitelství estetické výchovy pro střední školy. V Labyrinthu učí hudební výchovu, anglický jazyk a francouzský jazyk, kde klade důraz na kulturu a tradice svého země. Svoje heslo je dělat všechno s úsměvem, radovat se z maličkostí a ocenit každý malý úspěch. Ve volném času hraje divadlo a zpívá ve sboru.
učitelka 1.stupně
straubova@labyrinthschool.cz
Bára absolvovala Střední pedagogickou školu se zaměřením na předškolní a mimoškolní pedagogiku. Následně pokračovala ve studiu aplikovaných pedagogických studií na Mendelově univerzitě. Práce s dětmi je pro ni posláním, již od dětství ráda jezdila na tábory, což ovlivnilo její volbu povolání. Získala zkušenosti jako učitelka v anglické mateřské škole, což jí přineslo široké spektrum znalostí a dovedností v práci s různými věkovými skupinami. Ráda cestuje a objevuje nové kultury a ve volném čase se věnuje rodině, přátelům, hře na klavír a sportu.
Učitel 1.stupně
strnad@labyrinthschool.cz / +420 773 068 815
učitelka 1.stupně
stritecka@labyrinthschool.cz
Terka po maturitě na Gymnáziu Třebíč vystudovala Pedagogickou fakultu Masarykovy univerzity, obor učitelství pro 1. stupeň ZŠ. K pedagogice ji přivedla každoroční práce s dětmi ve skautu a turistických oddílech. Během studií ještě absolvovala kurz Chůvy a pracovala s dětmi v Otevřené zahradě, také vedla kroužky s dětmi se specifickými potřebami a dětmi ze sociálně vyloučeného prostředí. Ve volném čase se věnuje hudbě, hraje v kapele a též účinkuje v ochotnickém divadle. Je milovnicí zvířat, dobré kávy, divadla a filmu. Během výuky si zakládá na fér a empatickém přístupu.
učitelka 1. a 2.stupně
svobodova@labyrinthschool.cz
Veronika studovala na Střední škole umění a designu v Brně obor Design oděvu, kde si vyvinula blízký vztah k umění. Následně vystudovala obor Výtvarná výchova a vizuální tvorba současně s Galerijní pedagogikou a zprostředkováním umění na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Její výtvarné zaměření se orientuje na malbu a fotografii. Důležitou událostí ve studiu byl pobyt na Akademii výtvarných umění v polské Lodži, která nabízela možnost načerpat zkušenosti v ateliérech malby, litografie a grafického designu. Její motivací je ukázat dětem už od brzkého věku, že umění je skutečně pro všechny. Veronika ráda cestuje za uměním, za jídlem, baví ji fotit, malovat a cvičit jógu.
učitel 2.stupně
slechta@labyrinthschool.cz
Jakub je absolventem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně v oborech zeměpis a přírodopis. Jeho vášní je nejen sport, ale také geografie, kde se zaměřuje na prezentování užitečnosti a praktičnosti geografie v reálném životě. Ke svým žákům přistupuje s pochopením, empatií a lidským aspektem. Během svého studia se věnoval mnoha sportovním aktivitám, především ragby, kde působí dodnes jako trenér všestranné sportovní přípravy dětí a mládeže. Kromě sportu se v minulosti věnoval hře na různé hudební nástroje. Své výukové a sportovní zkušenosti rozvíjí i nadále na půdě školy, ragbyových hřištích a různých workshopech. Ve volném čase rád cestuje a zajímá se o zdravý životní styl.
učitelka 1.stupně
stastna@labyrinthschool.cz
Helena po dokončení Gymnázia v Uherském Hradišti zamířila na Pedagogickou fakultu Masarykovy univerzity v Brně. Momentálně je v posledním ročníku. Její velkou inspirací a pomocnicí při studiích je její maminka, která také vyučuje na 1. stupni základní školy. Již od dětství se věnuje folkloru, ve kterém pokračuje i v Brně ve Vojenském uměleckém souboru Ondráš. Ve svém volném čase si ráda zazpívá, zahraje (na housle nebo klavír) nebo se jde projít do přírody.
učitelka 1.stupně
stefankova@labyrinthschool.cz
Dominika je studentkou pátého ročníku oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. První zkušenost s Labyrinthem měla v rámci praxe již ve druhém ročníku, a teď působí na škole jako asistentka pedagoga ve 4. třídě. Zároveň si v Labyrinthu plní pedagogickou praxi, takže se s ní žáci nesetkávají jen v roli asistentské. Dominika uplatňuje respektující přístup, v kolektivu žáků vytváří bezpečné prostředí a věří v jedinečnost každého dítěte. Před nástupem do Labyrinthu se 4 roky věnovala soukromému doučování Anglického jazyka a na konci školního roku pracovala jako zážitková animátorka na školách v přírodě zejména pro 1. stupeň. Mezi její záliby patří thajský box, různé kreativní činnosti nebo cestování s baťohem na zádech.
učitelka 1.stupně
tylova@labyrinthschool.cz / +420 739 082 233
Magda vystudovala obor Taneční divadlo na pražské konzervatoři, poté absolvovala obor Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Při studiu se blíže zaměřovala také na práci s dětmi se specifickými potřebami. Ve své praxi se věnuje nadaným dětem a metodice výuky matematiky. Při práci se třídou uplatňuje principy nenásilné komunikace. Snaží se vidět a slyšet své žáky a výuku připravovat s ohledem na jejich potřeby a možnosti. Využívá metody kritického myšlení a formativního učení, s žáky pracuje na rozvoji čtenářství a pisatelství a snaží se nacházet smysluplné mezipředmětové vztahy. Důležitost přikládá i spolupráci s rodiči svých žáků. Ráda při vyučování pracuje v tandemu s dalšími učiteli a sdílí s nimi nápady, názory a strategie. Její výuku ovlivnily také návštěvy v zahraničních školách, odborná literatura a absolvování seminářů, školení a letních škol. V minulosti se věnovala také individuálnímu doučování nebo naopak vedení dospělého uměleckého souboru. Ráda čte knihy a přála by se trávit více času s koňmi.
učitelka 1. stupně
valkova@labyrinthschool.cz / +420 607 746 313
Irena vystudovala obor Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na Masarykově Univerzitě v Brně. V rámci celoživotního studia se ráda účastní nejrůznějších seminářů a letních škol pro učitele 1. stupně, aby mohla pedagogicky růst i mimo zdi MUNI a Labyrinthu. Společně s kurzem kritického myšlení (zaměřeného na metodu E-U-R) absolvovala též kurz nenásilné komunikace, na jejichž aplikaci se teď snaží aktivně pracovat ve svých hodinách. Za největší milník svého pedagogického rozvoje považuje právě své začátky v ZŠ Labyrinth, kde zjistila, že to, co jí mnozí lidé prezentovali jako nemožné, je za pomocí vedení školy a vřelých přátelských kolegů přeci jen možné! :-) Irča miluje přírodu, pohyb, tábory, hru na kytaru, tvoření všeho druhu a svého psa Frostyho. Zejména první tři body jsou také typické pro její výuku a témata probíraná s žáky. "Máme takový táborový vajb," říká často, když se jí lidé ptají na to, jak by popsala svou výuku.
učitelka
yagar@labyrinthschool.cz
Kubra is a spirited educator hailing from the sunny south of Turkey. She graduated in English Language Teaching in 2015. During her undergraduate studies, she embarked on a thrilling journey, living and working in various corners of the globe, including the USA, the UK, and Belgium. She continued her academic pursuit, earning her master's degree in the same field in 2020. With over a decade of experience teaching English, including at various universities as an EFL instructor, and possessing a CELTA qualification, she has sought to add more meaning to her life. She has made the bold decision to work with younger age groups in Europe, leading her to settle in the charming city of Brno. She's a firm believer in the wonders of life, spreading joy, kindness, and positivity wherever she goes. She is an independent movie lover, has two loving cats, and is passionate about yoga and nature.
vychovatelka
zborilova@labyrinthschool.cz
Anna si dokončuje studium na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v oborech německý jazyk a výtvarná výchova a vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání. Absolvovala Erasmus pobyt na Friedrich-Alexander-Universität v německém městě Norimberk, kde se věnovala zlepšení jak svých výtvarných dovedností tak i nemčiny. K práci s dětmi se Anička dostala přes tábory, kam jezdila jako vedoucí a vždy ji bavilo sledovat, jak se od sebe navzájem učí různě staré děti. Chce i nadále pracovat s různými věkovými kategoriemi a rozvíjet jejich kreativní činnost. Jinak tráví Anička ráda čas s přáteli, v přírodě na turistice, v galeriích a nebo jen tak doma s knížkou nebo dobrým filmem.
učitelka 1.stupně
zandova@labyrinthschool.cz
Veronika je absolventkou Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Již za studií se aktivně zapojovala do chodu škol, které navštěvovala v rámci praxí a nakonec v jedné z nich začala učit na plný úvazek. Tato pracovní příležitost jí poskytla spoustu zkušeností, např. s dětmi s PAS, zapojení se do různých projektů (kritické myšlení, čtenářská gramotnost, aj.) V rámci projektu Pomáháme školám k úspěchu se zaměřila na čtenářství jako takové, které jí provázelo i během dalších let strávených na jedné ze zlínských škol. Ve volném čase se věnuje svojí rodině, četbě, poslechu metalové hudby a spolupráci se zvířecími útulky.
administrativa 1.stupně, koordinátor odpoledních aktivit
kazdova@labyrinthschool.cz / +420 608 040 466
administrativa 2.stupně
vacuskova@labyrinthschool.cz / 771 141 107
školní jídelna 1.stupně
stejskalova@labyrinthschool.cz
garant umění do školy
svozilova@labyrinthschool.cz
Odmalička ráda tvoří z různých materiálů, na střední škole studovala textilní výtvarnictví - tkadlec, tiskař a studia na vysoké škole se týkaly šperku a interiérového doplňku (skla). Magisterský stupeň dokončila na Fakultě výtvarných umění v Brně v Ateliéru tělového designu a stáž absolvovala v Ateliéru sochařství 1. Několik let pracovala ve firmě Blažek na pozici junior designer. Kromě umění, kultury a vzdělávání má blízký vztah k horám. Než se jí narodily děti, procestovala s mužem Kyrgyzstán, část Ruska, Skandinávii a Srí Lanku. Před 15 lety se setkala s jógou a cvičí ji dodnes. Bydlí s rodinou u lesa, a ráda tráví čas v přírodě.
školní jídelna 1.stupně
sykorova@labyrinthschool.cz
asistentka pedagoga
v.odehnalova@labyrinthschool.cz
Viky studuje magisterské studium na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity, obor výtvarná výchova a občanská výchova. Navázala již na předchozí studium ze Střední pedagogické školy v Boskovicích. Své studijní práce směřuje do oblasti zprostředkování umění hrou. V Labyrintu realizuje své zkušenosti v hodinách výtvarné výchovy, v družině nebo ve výchovách na I. stupni. Částečně také působí jako externí lektorka na Lipce, kde získala nespočet zkušeností a znalostí v oblasti environmentální výchovy a pedagogiky. Absolvovala kurz zážitkové pedagogiky a formativního hodnocení. Občas propůjčí svůj hlas animovaným postavám či postavám v rozhlasových hrách nebo reklamách. Během několika zimních sezón učila na svahu jako lektorka lyžování. V letní sezónně se realizuje na táborech, protože má ráda lesní moudrost a hvězdnou oblohu. Věří, že aktivní zájem o veřejný prostor může výrazně přispět k zlepšení životního prostředí a posílení komunity, a právě proto nejraději učí venku. Můžete ji vidět na kole, surfu, běžkách nebo s vařečkou v ruce, vždy s velkým úsměvem na tváři.
psycholožka
bousova@labyrinthschool.cz
Pavla vystudovala obory psychologie, sociální politika a sociální práce na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity. Od roku 2006 se věnuje psychodiagnostice, poradenské, školní a pedagogické psychologii. Pracovní zkušenosti získávala v pedagogicko-psychologických poradnách v Ústí nad Labem a v Brně. Pod vedením PhDr. Richarda Brauna absolvovala dlouhodobý výcvik zaměřený na třídní kolektivy (jejich vedení, práci se žáky ve skupině i s jednotlivcem). Ve škole je jejím úkolem především podpora a pomoc (ve všech jejich nejrůznějších podobách) dětem, třídním kolektivům, učitelům i rodičům. Kromě svých blízkých potřebuje ke svému bytí humor (i ten černý a suchý), hudbu, knihy, čas o samotě a v létě klimatizaci.
psycholog
smelik@labyrinthschool.cz
Martin pochází z uherskohradišťska, kde vystudoval gymnázium, aby později pokračoval na Fakultu sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně. Tam v roce 2024 absolvoval studium psychologie. Profesně jsou mu blízká témata zaměřující se na psychologii výchovy a vzdělávání či témata rodičovství. Své působení v Labyrinthu vnímá jako velkou příležitost pro učení se od dětí a pro spoluutváření jejich každodenního školního prostředí. Je pro něj důležité naslouchat potřebám a individualitám každého žáka a na tomto základě tvořit bezpečný prostor pro jejich učení, vývoj i rozvoj hodnot, které jsou s Labyrinthem neodmyslitelně spjaty. K tomu všemu má možnost přispět v poradenské roli, při práci se třídními kolektivy v pozici školního psychologa i jako asistent v 7. ročníku. Ve volném čase rád tvoří hudbu, vyjíždí s rodinou do přírody a podílí se na vedení kulturního centra.
asistentka pedagoga
nemcova@labyrinthschool.com
Gabriela jako asistentka pedagoga pomáhá dětem se specifickými potřebami nejen ve vzdělávacím procesu, ale i s překonáním překážek v začlenění do kolektivu. V každodenních interakcích při práci ve škole vychází ze svých dlouholetých zkušeností v oblasti vývojových poruch učení u dětí. Její pomocná ruka je k dispozici pro všechny, kteří potřebují podpořit. Je přívětivá, ale je-li třeba, dokáže být důsledná. Nebojí se postavit se za něco, o čem je přesvědčena, že je správné, i kdyby s takovým názorem byla v menšině. Nikdy se nespokojí se závěrem, že něco nejde, ale hledá cesty řešení. Volné chvíle ráda tráví s rodinou. Miluje zvířata a pěstuje všemožné bylinky.
asistent pedagoga
mokran@labyrinthschool.cz
Adam studuje na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity obory občanská výchova a dějepis. Labyrinth si zvolil jako školu, na které bude v rámci studia vykonávat svou pedagogickou praxi. A protože tato spolupráce fungovala na obou stranách, zanedlouho přijal nabídku na pozici asistenta pedagoga na 2. stupni. Na této práci ho nejvíc baví to, že může pomáhat dětem zvládat jejich každodenní povinnosti a formovat jejich hodnotovou orientaci směrem k vzájemnému respektu a toleranci. Miluje zvířata a všechno živé. Věnuje se skateboardingu a hře na kytaru.
speciální pedagog
dvorakova@labyrinthschool.cz
Kristýna studuje Výtvarnou výchovu a Speciální pedagogiku na Masarykově univerzitě v Brně. Od začátku studia tíhla k alternativním přístupům ve výuce, a tak se dostala k Labyrinthu. Práci s dětmi se začala věnovat před několika lety jako skautská vedoucí. Od mala v ní rostla láska k umění, díky skvělým pedagogům na umělecké střední škole si uvědomila, že chce v životě být stejně dobrým průvodcem světem umění a vzdělávání. Důležitá je pro ni rovnost, diverzita a individualita. Díky těmto hodnotám se rozhodla pro speciální pedagogiku. Po práci ji najdete u dobré kávy s knihou nebo kamarády. Přirozeným prostředím je pro ni příroda, ať už lesy a louky nebo moře a hory, nejlépe s přespáním. Miluje cestování, analogové fotky, neustálý rozvoj a svého kocourka Piccola.