ředitel školy a manažer projektu Open School Space
svozil@labyrinthschool.cz / +420 730 151 077
Absolvent pedagogické fakulty TU v Liberci a rigorózního a doktorského studia přírodovědecké fakulty MU Brno. Účastnil se řady studijních a výzkumných pobytů např. ve Finsku, Ruské federaci a Rakousku. Své zkušenosti zúročil v práci s dětmi od mateřské školy až po vysokoškolské studenty. Působil jako ředitel v ZŠ Deblín. V současné době externě přednáší na univerzitě. Je zařazen do Mapy sociálních inovátorů ČR – Ashoka CEE. Je spoluřešitelem řady grantových projektů např. ASO - Retz/Znojmo Austrian and Czech Borderland: searching for environmental security, Trvalá udržitelnost součástí implementace ŠVP na ZŠ Deblín, Prostupné jazykové vzdělávání na ZŠ Deblín, které se věnovaly zapojení efektivních vzdělávacích přístupů do výuky a práci s kompetenčními modely. Ve spolupráci mezi Geografickým ústavem přírodovědecké fakulty MU Brno a ZŠ Deblín pilotně ověřoval principy laboratorních škol v praxi. Dlouhodobě se věnuje práci v komunitách - je spoluautorem a editorem několika regionálních učebnic, vzdělávacích metodik a řady odborných článků. Absolvoval kurzy např. kritického myšlení, tvořivé komunikace, strategického managementu, zážitkové pedagogiky, učitelské sebereflexe. Rád cestuje do málo známých míst, vytváří a realizuje zdánlivě nemožné ...
zástupkyně ředitele pro 2.stupeň, učitelka 2.stupně
cerovska@labyrinthschool.cz / +420 777 052 809
Tereza je absolventkou přírodovědecké fakulty UP v Olomouci. Její dětství bylo ovlivněno cestováním, domácím vzděláváním a tím, že vyrůstala v bilingvním prostředí. Své zkušenosti zúročila při studiu na sportovním gymnáziu, vysoké škole i v pedagogické praxi. Působila jako středoškolská učitelka na soukromém gymnáziu v Brně i jako učitelka na základní škole. Zúčastnila se mezinárodního projektu European Schools for a Living Planet. Má zkušenosti s používáním metody CLIL, projektovou výukou, organizací tematických dnů a peer to peer teaching. Ráda cestuje a poznává zajímavá místa a lidi. Svůj volný čas věnuje rodině a sportu, pasivně i aktivně.
zástupce ředitele pro 1.stupeň, učitel 1.stupně
mihalco@labyrinthschool.cz / +420 731 406 237
Petr se narodil v Bruntále, kde vystudoval osmileté gymnázium. Po absolvování pedagogické fakulty v Olomouci se vrátil do rodného kraje učit na malotřídní školu v obci Ryžoviště. V současnosti je třídním učitelem ve 3. třídě a působí v rozšířeném vedení jako zástupce ředitele. Vychází z předpokladu jedinečnosti každého. Žáci jsou pro něj osobnosti, které rády rozvíjí své silné stránky, ale občas potřebují podpořit tam, kde se jim tolik nedaří. Vytváří příležitosti a vede žáky k tomu, aby si tuto podporu uměli poskytovat navzájem. Aby společně pracovali jako tým, ať už ve skupině, nebo celá třída. Aby se dobře znali, ale aby také rozuměli sobě samým. Ukazuje dětem cesty, kterými se mohou vydat v případě, že se jim něco nedaří. Nebojí se sdílet také své neúspěchy a přešlapy. “Děláme chyby. Já taky. To nám ale nemůže nikdy bránit ve snaze být dobrými lidmi.” Být dobrým člověkem, to je to, oč tu běží. Ve výuce klade důraz na bezpečné prostředí, spolupráci, vzájemné porozumění a důvěru. Využívá metody formativního hodnocení, RWCT, do hodin zavádí CLIL, učí matematiku Hejného, mnohdy v tandemu. Organizuje pobytové akce, plavecké kurzy či školy v přírodě. Vánoce tráví s žáky v lese, kde si společně zdobí náhodný (něčím zvláštní) strom, pod kterým si děti vzájemně darují knihy. Rád si je pak s dětmi čte, hraje šachy nebo přemýšlí nad životem. Přál by si, aby každý žák zažíval úspěch. Každý v něčem jiném, ale každý bez výjimky. Je finalistou odborné učitelské ceny Global Teacher Prize Czech Republic 2022.
Erasmus koordinátorka, učitelka 2.stupně
mandelickova@labyrinthschool.cz / +420 777 983 580
Monika je absolventkou Filozofické fakulty Univerzity v Olomouci, kde absolvovala magisterské studium (obor historie - anglická filologie) a doktorské studium (české dějiny). Vzdělávání je její celoživotní cestou. Pracovala s dětmi v mateřské škole, základní škole, střední škole, externě přednáší na univerzitě. Působila jako zástupkyně ředitele základní školy v Deblíně. Zajímá se o místně zakotvené učení (podílela se na tvorbě regionálních učebnic), o demokratické vzdělávání a aktivní občanství. Pilotovala několik vzdělávacích projektů, ve škole koordinuje zahraniční projekty. Zkušenosti čerpala v zahraničí – USA, Finsko, Belgie, Německo, Velká Británie. Absolvovala např. kurzy školského managementu, mentoringu, kritického myšlení, zážitkové pedagogiky. Baví jí objevovat krásy přírody, toulat se po horách, číst dobré knížky a trávit čas se svou rodinou.
vedoucí metodička, učitelka 1.stupně
lonkova@labyrinthschool.cz
Pavlína vystudovala obor Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity. S Labyrinthem, kde pracuje také v rozšířeném vedení školy, spojila svou cestu v roce 2019. Práci s dětmi se věnuje už od studií na gymnáziu, kdy ji oslovilo divadlo a dramatická výchova. Za zásadní milník své profesní dráhy považuje program Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT), který ji přivedl ke konstruktivistické pedagogice, ke čtenářství a k pisatelství, ale také k profesní učící se komunitě kolegů z celé ČR. Je certifikovanou učitelkou programu RWCT a mentorkou čtenářské gramotnosti, absolvovala také mentorský a lektorský výcvik. Věnuje se metodické podpoře kolegyň a kolegů v Labyrinthu i napříč Českou republikou. Mnoha školám pomáhala v zavádění dotykových technologií do výuky. Pracuje v odborném týmu projektu Pomáháme školám k úspěchu, je autorkou projektu Pančelčino.cz a zakladatelkou spolku Škola je jen jedna, který pravidelně pořádá letní školy pro učitelky a učitele z celé ČR. Ve třídě považuje za důležité příjemné a bezpečné prostředí pro děti. Své žákyně a žáky vede k rozvoji dovednosti sebeřízení a důraz klade na formativní procesy v učení. Je bronzovou vítězkou odborné učitelské ceny Global Teacher Prize Czech Republic 2021. Náročnou, ale krásnou učitelskou práci osvěžuje přístupem, který vystihuje latinské slovo „recreatio” (osvěžení). To ve středověku označovalo také školní přestávky a následně dalo díky zkomolenině vzniknout i slovu legrace. Relaxuje v lese, v divadle i při čtení knih pro děti.
koordinátorka jazykového vzdělávání, učitelka 2.stupně
g.oakland@labyrinthschool.cz
Gábi vystudovala anglický jazyk a literaturu spolu se základy společenských věd na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Po ukončení studia krátce působila jako vyučující anglického jazyka na základní škole, následně se od roku 2002 na katedře anglického jazyka a literatury věnovala výuce anglické výslovnosti, koordinovala program anglického jazyka pro studenty primární pedagogiky a v rámci projektu Labschools Europe spolupracovala v letech 2019 až 2023 s evropskými laboratorními školami. Mezi její záliby patří literatura, jóga, fotografie a hledání takového vzdělávání, které klade na první místo dítě a jeho budoucnost. To je také důvodem, proč s takovou radostí vyučuje v Labyrinthu.
učitelka 2.stupně
baierlova@labyrinthschool.cz
Štěpánka vystudovala učitelství na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy a od té doby se věnuje pedagogické praxi na různých typech škol. Zúčastnila se třítýdenního International Visitor Leadership Program s názvem #HiddenNoMore: Empowering Women Leaders in STEM v USA zaměřeného na podporu žen ve vědě. V Labyrinthu učí matematiku, informatiku a robotiku. Je příznivcem konstruktivistického pojetí výuky, které přenáší aktivitu na děti, vede je k přemýšlení a hledání různých řešení. V Česku patří mezi průkopníky školní robotiky, která připravuje děti na svět ve 21. století. Aktivně se zapojuje v učitelských komunitách, je garantem polytechnického vzdělávání pro AV Media, věnuje se metodické podpoře v oblasti informatiky a robotiky nejen v Labyrintu, ale i v dalších školách. Je stříbrnou vítězkou odborné učitelské ceny Global Teacher Prize Czech Republic 2020 a zakladatelkou spolku Škola je jen jedna, který pravidelně pořádá vzdělávací akce a letní školy pro učitelky a učitele z celé ČR. Ve světovém finále Global Teacher Prize v roce 2021 postoupila mezi TOP 50 nejinspirativních učitelů světa. Ve volném čase ráda čte, cestuje, tráví čas s rodinou a vnoučaty a také ji baví přicházet na kloub různým hádankám a šifrám.
učitelka 1.stupně
blahynkova@labyrinthschool.cz
Lenka vystudovala obor Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na Masarykově univerzitě v Brně. Věnuje se environmentalistice, ráda cestuje, čte, dívá se na filmy, hraje na kytaru a klavír a pije dobrou kávu.
učitel 2.stupně
danek@labyrinthschool.cz
Pavel je absolventem přírodovědného oboru Fyziologie a imunologie na PřF MUNI v Brně. Řadu let se věnuje popularizaci vědy a vzdělávání široké veřejnosti, a to jak v rámci vlastního projektu Science Reveal, který má na sociálních sítích přes 20 000 sledujících, tak ve spolupráci s VIDA! science centrem Brno. Ve své praxi propojuje (nejen) přírodovědné obory a v přírodních vědách uplatňuje badatelské a zážitkové vzdělávání. Chystal a lektoroval workshopy pro veřejnost, programy pro školní skupiny, příměstské tábory zaměřené na badatelství a programování nebo doučování. Potkat jste ho mohli také na některé z jeho science show. Ve výuce se zaměřuje především na to, aby žáci pochopili principy vědecké metody a aktivně se zapojovali do vlastního bádání a výuky, učili se pracovat s informacemi, získávat je z vlastních experimentů a pozorování a relevantně je vyhodnocovat. Ve volném čase se věnuje turistice a fotografování přírody, což uplatňuje také při tvorbě vlastních výukových materiálů. Mimo to připravuje vědecké zážitkové show, online streamy, videa, články a další aktivity související s popularizací přírodních věd.
vychovatelka
flickova@labyrinthschool.cz
Maky dokončuje bakalářské studium na Pdf Masarykovy univerzity v oboru Sociální pedagogika a volný čas. Velkou inspirací jí jsou alternativní přístupy, které se snaží aplikovat v prostředí Labyrinthu na pozici vychovatelky v družině a lektorky Dramatické výchovy. Vždycky se snaží najít domluvu a respektující přístup pro děti i pedagogy. Minulý rok si střihla Erasmus pobyt v Dánsku i s praxí v místní svobodné škole. Prostředí, které tam zažila ji doposud silně inspiruje v pedagogické práci. Baví ji divadelní improvizace, hudba, tanec a výtvarno. Ve volném čase se ráda nadýchá čerstvého vzduchu na procházce či vandru s kamarády z Instruktorského kurzu.
učitelka 1. stupně
grombirova@labyrinthschool.cz
Julie absolvovala Pedagogickou fakultu Masarykovy univerzity (Učitelství občanské výchovy a dějepisu pro 2. stupeň základní školy). Během studia absolvovala stáž v Nizozemí, kde navštívila tamější školy. Současně je studentkou doktorského studia Školní pedagogiky na PdF MU, ve kterém se zaměřuje na sebehodnocení učení žáků základních škol. Na její pedagogické cestě jí nejvíce inspiruje formativní přístup k procesu učení žáků, Vysvědčení JINAK, konstruktivismus, respektující pedagogická komunikace a pedagogové, kteří usilovně pracují na zkvalitňování výchovně-vzdělávacího procesu ve školách. Volný čas ráda tráví s rodinou a přáteli, cestuje a peče.
učitelka 2.stupně
halbichova@labyrinthschool.cz
Eliška je absolventka oboru biologie Přírodovědecké fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a oboru ochrana přírody na Fakultě životního prostředí České zemědělské univerzity v Praze. Namísto laboratoří a výzkumů jí dávala větší smysl práce s dětmi, kterou během studií odstartovala organizací matematických korespondenčních seminářů, zájmových výtvarných kroužků a táborů v rámci hnutí Brontosaurus. I proto se vrhla na doplňující pedagogické studium a studium matematiky na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Na několik let zakotvila v ekologických vzdělávacích organizacích a věnovala se programům pro školy a veřejnost. Seznámila se zde s badatelsky orientovaným vyučováním, které ji začalo provázet výukou přírodopisu na základní škole. V posledních letech ji nadchlo propojení matematiky a přírodopisu právě v hodinách badatelství a jeho skloubení s projektovou výukou a praxí, například při zakládání školní firmy. Věří, že dobrou školu dělá úsměv, vzájemný respekt a podaná pomocná ruka. Miluje kávu, ráda tvoří, peče, cvičí jógu a s batohem na zádech se s rodinou toulá po horách.
učitelka 2.stupně
hebedova@labyrinthschool.cz
Lucie vystudovala chemii na Přírodověděcké fakultě Masarykovy univerzity, současně s magisterským programem studovala i pedagogické minimum chemie. První pedagogické zkušenosti nabírala už těsně po studiu. Po 3 letech ve školství začala pracovat ve VIDA! science centru, kde 8 let popularizovala vědu. Vedla a vytvářela výukové programy, vědecké show, starala se o chemické exponáty a chod laboratoře. Popularizaci přírodních věd si vytkla jako cíl a chce ho naplňovat i dál, jako učitelka. Ve volném čase ráda tančí.
učitel 2.stupně
hromcik@labyrinthschool.cz
Adam vystudoval fakultu sportovních studií MU v Brně. Celoživotně ho provází sport v aktivních i pasivních podobách. Od mládí se věnoval závodně gymnastice, a později, až dodnes, atletice. Při pedagogické praxi ho ovlivňuje právě spojení studijní teorie a praktické sportovní zkušenosti z profesionální sportovní přípravy atletického víceboje i tréninkové praxe v atletickém oddíle. Zkušenosti ze sportovních zahraničních pobytů i studijní praxe v JAR se promítly do přístupu k výuce v širším kontextu. Při výuce se snaží najít balanc mezi prožitkovým a výkonnostním výstupem dle specifik studentů. Svůj vliv sehrála i předchozí pracovní zkušenost na metodickém a koncepčním oddělení v NSA. Baví ho sport prakticky ve všech podobách…hodnoty, které umí přenést do běžného života, především zdravotní benefity pravidelného cvičení, ale také houževnatost, cílevědomost v přípravě, dokončování cílů, vystupování z komfortní zóny a budování celoživotní odolnosti. Ve volném čase se věnuje sportování, vedení dětí v atletickém oddíle a jeho koníčkem je také hudba, turistika, kinantropologie, zdravý životní styl, motivace ostatních a pěstování dobré nálady.
učitelka 2.stupně
chocholata@labyrinthschool.cz
Jsem přesvědčená, že učitelskému povolání se máloco vyrovná. Je to privilegium trávit čas s dětmi a mladými lidmi, kteří objevují svět a své místo v něm, kteří jsou plni ideálů a očekávání. Je krásnou výzvou získat jejich důvěru a vzbudit zájem o obor, který vám také kdysi učaroval. Je radost být s nimi u jejich pokroků, úspěchů i každodenních malých zápasů. A je to často i legrace
učitelka 1. a 2.stupně
jagosova@labyrinthschool.cz
Bára po maturitě na Gymnáziu v Uherském Hradišti nastoupila na Konzervatoř Brno, kde úspěšně absolvovala obor hra na cimbál. Tomuto nástroji se profesně věnuje jako pedagožka na ZUŠ i jako aktivní hráčka v žánrově různých hudebních uskupeních. Svou hudební praxi a znalosti ráda předává dětem a touží rozvíjet jejich přirozené hudební cítění hravou formou. Kromě cimbálu ráda hraje na klavír, miluje knihy a kávu a svůj volný čas nejraději tráví s rodinou v přírodě.
učitelka 2.stupně
jahorna@labyrinthschool.cz
Jana je absolventkou Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Volbu její profesní dráhy ovlivnily skvělé učitelky matematiky a zeměpisu, na které měla během základní a střední školy velké štěstí. Partnerské přístupy kantorek, jejich (na tehdejší dobu) inovativní metody výuky a jejich láska k povolání rozhodly o její budoucnosti. Díky této zkušenosti ví, jak moc mohou učitelé ovlivnit životy svých žáků. Partnerský přístup k dětem a hledání cest každého z nich jsou základem její práce. Volný čas tráví se svou rodinou a s pejskem. Ráda jezdí na kole, stará se o minizahrádku, a také ráda podniká výlety inspirované knihami Lukáše Hejlíka.
vychovatelka
lipkova@labyrinthschool.cz
Gabriela vystudovala sociální a volnočasovou pedagogiku na MUNI v Brně. Kromě družiny působí také jako táborová vedoucí. Zabývá se respektující výchovou a nenásilnou komunikací, což společně s praxí nejen v ČR ale i v Dánsku (v rámci studijního výjezdu) formovalo její pedagogický přístup. Ráda cestuje, tráví čas v přírodě, dělá jógu, zabývá se prací s myslí a meditací.
učitelka 1. stupně
michalkova@labyrinthschool.cz
Tereza si po ukončení čtyřletého gymnázia v Brně a po začátku divadelních studií na Filosofické fakultě Masarykovy university uvědomila, že by svoji profesní cestu chtěla posunout jiným směrem, směrem k dětem. Šla do toho po hlavě, během pár týdnů odletěla do Velké Británie, poznala skvělou rodinu, pomáhala několik let vychovávat jejich dvě děti a ve volném čase studovala na Canterbury College. Pomáhala svým dvěma svěřencům v nástupu do školy, absolvovala praxi v anglické školce a škole a dálkově studovala. Život ve Velké Británii, studium a následná praxe ve školství ji ukázaly úplně jiný pohled na vzdělání, výchovu dětí a celkově na svět kolem. Tento pohled se teď sama snaží sdílet s ostatními, ale také ho aplikovat ve výuce anglického jazyka. Po skončení studia na Canterbury College se rozhodla vrátit zpět do Česka, kde nastoupila do anglické školky. Pracovala v ní více než 6 let. Souběžně se věnovala individuální výuce jazyka od dětí předškolního věku, přes školáky až po dospělé. Dospívání prožívala s mladší sestrou, která nyní dokončuje základní školu a od dětství má diabetes. Navzájem si nastavují zrcadlo a podporují se ve všech oblastech života. I tahle zkušenost jí pomáhá v práci s dětmi a je za ni velmi vděčná.
učitel 2.stupně
mynarik@labyrinthschool.cz
Marek vystudoval učitelství anglického jazyka a občanské výchovy pro základní školy na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. V současnosti pokračuje v doktorském studiu se zaměřením na didaktiku cizích jazyků. Zkušenosti čerpá mimo jiné z půlroční stáže na Linköpings Universitet ve Švédsku, kde se zaměřoval na anglický jazyk. K výuce se snaží přistupovat individuálně, s otevřenou myslí a pozitivním naladěním. Baterie dobíjí skrze humor, kafe a sdílení s kolegyněmi a kolegy.
učitel 1. a 2.stupně
h.oakland@labyrinthschool.cz
Hugo je učitel i muzikant. Pochází z bilingvního prostředí - jeho mateřskými jazyky jsou anglický a český jazyk. Své jazykové i hudební znalosti využívá v učitelské profesi. Získal certifikát TEFL od organizace The Language House v Praze. Studoval krátce na Mezinárodní konzervatoři v Praze elektrickou kytaru. Aktivně hraje v kapele Ukulele Orchestra jako Brno.
učitelka 1. a 2.stupně
v.odehnalova@labyrinthschool.cz
Viky studuje magisterské studium na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity, obor výtvarná výchova a občanská výchova. Navázala již na předchozí studium ze Střední pedagogické školy v Boskovicích. Své studijní práce směřuje do oblasti zprostředkování umění hrou. V Labyrintu realizuje své zkušenosti v hodinách výtvarné výchovy, v družině nebo ve výchovách na I. stupni. Částečně také působí jako externí lektorka na Lipce, kde získala nespočet zkušeností a znalostí v oblasti environmentální výchovy a pedagogiky. Absolvovala kurz zážitkové pedagogiky a formativního hodnocení. Občas propůjčí svůj hlas animovaným postavám či postavám v rozhlasových hrách nebo reklamách. Během několika zimních sezón učila na svahu jako lektorka lyžování. V letní sezónně se realizuje na táborech, protože má ráda lesní moudrost a hvězdnou oblohu. Věří, že aktivní zájem o veřejný prostor může výrazně přispět k zlepšení životního prostředí a posílení komunity, a právě proto nejraději učí venku. Můžete ji vidět na kole, surfu, běžkách nebo s vařečkou v ruce, vždy s velkým úsměvem na tváři.
učitelka 1.stupně
orsagova@labyrinthschool.cz / +420 605 814 805
Veronika po ukončení Střední pedagogické školy v Kroměříži zjistila, že práce s dětmi bude i nadále její životní cestou. Začala tedy studovat Univerzitu Karlovu v Praze, obor Učitelství pro 1. stupeň. Během tohoto studia měla možnost se seznámit s řadou metod, které jí dávaly smysl – partnerský vztah k dítěti, formativní hodnocení, objevitelský styl výuky a individuální přístup. Po ukončení studia začala působit jako třídní učitelka v inovativní třídě, kde měla možnost se naplno věnovat Hejného metodě a především dostala příležitost úzce pracovat s mimořádně nadanými dětmi. Stala se mentorkou pro základní vzdělávání a zjistila, že podpora a spolupráce pedagogů je také směr, který ji naplňuje. Mezi její záliby patří především horská turistika, a proto jakákoli škola v přírodě je pro ni radost a potěšení.
vychovatelka
alena.gabrysova@email.cz / +420 739 635 166
Alena vystudovala dálkově sociální práci, v jejíž oblasti působila téměř 8 let jako terénní pracovnice v brněnských sociálně vyloučených lokalitách. Předtím vystřídala několik profesí. Do družiny jako dítě nikdy nechodila, maminka je učitelka na 1. stupni, tudíž je pro ni tato práce velkou výzvou. Společně s dětmi se snaží budovat a upevňovat mezilidské vztahy, naslouchat, tolerovat se. Děti ji denně učí především trpělivosti, která byla vždy její slabou stránkou. Baví ji květiny, móda, hudba a film.
učitelka 1.stupně
placha@labyrinthschool.cz
Zuzku vždy bavila historie a geografie, a tak po gymnáziu tyto obory vystudovala na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně ve formě učitelství pro druhý stupeň ZŠ. Po studiu začala učit na klasické základní škole. Zde po dvou letech učení skončila s představou osobního rozvoje a získávání dalších zkušeností v Kanadě, ale řízením osudu nakonec zakotvila v Praze. Zde rok pracovala v back office jako asistentka vedení. Po mateřské dovolené začala vést výukové programy pro MŠ a ZŠ na Lipce, kde zjistila, že se ve své profesní kariéře chce dál věnovat dětem mladšího školního věku. Proto na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích vystudovala učitelství pro první stupeň ZŠ. Otázka, kde bude učit, pro ni měla jasnou odpověď - přeci na škole, kam chodí její vlastní děti. Labyrinth tedy poznala nejprve jako rodič, pak jako asistentka ve 4. třídě a po necelém roce získala svoji první třídu prvňáčků. Má ráda čtení, brněnskou funkcionalistickou architekturu, dobrou kávu nebo umění v ulicích. Na věci se dívá pozitivně a ve škole ji většinou potkáte s úsměvem na tváři.
učitelka 2.stupně
janackova@labyrinthschool.cz / +420 775 304 246
Libuška vystudovala učitelství českého a francouzského jazyka na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity. Ke studiu a učitelské praxi ji motivovali inspirativní pedagogové, láska k literatuře, čtení a jazyku v celé jeho šíři. Ráda se učí nové věci a věří, že v poznávání a neustálém učení se spočívá smysl života. Francouzštinu a pedagogické dovednosti zdokonalovala na četných pobytech v zahraničí. Ve svém profesním životě je vděčná za výjimečné kolegy, žáky, kteří ji neustále posouvají vpřed a skvělou školní komunitu. U svých žáků se snaží rozvíjet nejen nadšení z poznávání rodného jazyka nebo francouzštiny, ale také respektující chování, laskavý a férový přístup k sobě i ostatním a pokoušení se o co nejkvalitněji odvedenou práci. Kromě učení je její velkou vášní cestování, gastronomie a kreativní tvoření.
učitelka 2.stupně
puchovska@labyrinthschool.cz
Anna vystudovala specializaci Vzdělávací technologie na KISK FF MU. Odjakživa ji zajímalo všechno kreativní, proto nejprve zamířila do umění. Až postupně objevila i tvořivý potenciál digitálních technologií, který ji uchvátil. Jako pravá eklektička se pohybuje na hraně vizuálna, designu, vzdělávání, technologií a managementu. Učí na MUNI předměty zaměřené na learning design a vizuální a digitální gramotnost. Působí také v NPI ČR, kde v roli produktové manažerky přivádí k životu weby pro učitele, ředitele a další. Ze všeho nejvíce ji baví vymýšlet vzdělávací zážitky, které jsou užitečné, hravé a nenudí. Ve volném čase se ráda nadchne vždy pro něco nového, co ještě nezná, a snaží se to pochopit a naučit. Také si čte v houpací síti na chatě, hrá deskovky, cvičí jógu a povídá si s kamarády.
učitel 1.stupně
straubova@labyrinthschool.cz
Bára absolvovala Střední pedagogickou školu se zaměřením na předškolní a mimoškolní pedagogiku. Následně pokračovala ve studiu aplikovaných pedagogických studií na Mendelově univerzitě. Práce s dětmi je pro ni posláním, již od dětství ráda jezdila na tábory, což ovlivnilo její volbu povolání. Získala zkušenosti jako učitelka v anglické mateřské škole, což jí přineslo široké spektrum znalostí a dovedností v práci s různými věkovými skupinami. Ráda cestuje a objevuje nové kultury a ve volném čase se věnuje rodině, přátelům, hře na klavír a sportu.
Učitel 1.stupně
strnad@labyrinthschool.cz / +420 773 068 815
učitelka 1. a 2.stupně
svobodova@labyrinthschool.cz
Veronika studovala na Střední škole umění a designu v Brně obor Design oděvu, kde si vyvinula blízký vztah k umění. Následně vystudovala obor Výtvarná výchova a vizuální tvorba současně s Galerijní pedagogikou a zprostředkováním umění na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Její výtvarné zaměření se orientuje na malbu a fotografii. Důležitou událostí ve studiu byl pobyt na Akademii výtvarných umění v polské Lodži, která nabízela možnost načerpat zkušenosti v ateliérech malby, litografie a grafického designu. Její motivací je ukázat dětem už od brzkého věku, že umění je skutečně pro všechny. Veronika ráda cestuje za uměním, za jídlem, baví ji fotit, malovat a cvičit jógu.
učitel 2.stupně
slechta@labyrinthschool.cz
Jakub je absolventem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně v oborech zeměpis a přírodopis. Jeho vášní je nejen sport, ale také geografie, kde se zaměřuje na prezentování užitečnosti a praktičnosti geografie v reálném životě. Ke svým žákům přistupuje s pochopením, empatií a lidským aspektem. Během svého studia se věnoval mnoha sportovním aktivitám, především ragby, kde působí dodnes jako trenér všestranné sportovní přípravy dětí a mládeže. Kromě sportu se v minulosti věnoval hře na různé hudební nástroje. Své výukové a sportovní zkušenosti rozvíjí i nadále na půdě školy, ragbyových hřištích a různých workshopech. Ve volném čase rád cestuje a zajímá se o zdravý životní styl.
učitelka 1.stupně
tylova@labyrinthschool.cz / +420 739 082 233
Magda vystudovala obor Taneční divadlo na pražské konzervatoři, poté absolvovala obor Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Při studiu se blíže zaměřovala také na práci s dětmi se specifickými potřebami. Ve své praxi se věnuje nadaným dětem a metodice výuky matematiky. Při práci se třídou uplatňuje principy nenásilné komunikace. Snaží se vidět a slyšet své žáky a výuku připravovat s ohledem na jejich potřeby a možnosti. Využívá metody kritického myšlení a formativního učení, s žáky pracuje na rozvoji čtenářství a pisatelství a snaží se nacházet smysluplné mezipředmětové vztahy. Důležitost přikládá i spolupráci s rodiči svých žáků. Ráda při vyučování pracuje v tandemu s dalšími učiteli a sdílí s nimi nápady, názory a strategie. Její výuku ovlivnily také návštěvy v zahraničních školách, odborná literatura a absolvování seminářů, školení a letních škol. V minulosti se věnovala také individuálnímu doučování nebo naopak vedení dospělého uměleckého souboru. Ráda čte knihy a přála by se trávit více času s koňmi.
učitelka 1. stupně
valkova@labyrinthschool.cz / +420 607 746 313
Irena vystudovala obor Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na Masarykově Univerzitě v Brně. V rámci celoživotního studia se ráda účastní nejrůznějších seminářů a letních škol pro učitele 1. stupně, aby mohla pedagogicky růst i mimo zdi MUNI a Labyrinthu. Společně s kurzem kritického myšlení (zaměřeného na metodu E-U-R) absolvovala též kurz nenásilné komunikace, na jejichž aplikaci se teď snaží aktivně pracovat ve svých hodinách. Za největší milník svého pedagogického rozvoje považuje právě své začátky v ZŠ Labyrinth, kde zjistila, že to, co jí mnozí lidé prezentovali jako nemožné, je za pomocí vedení školy a vřelých přátelských kolegů přeci jen možné! :-) Irča miluje přírodu, pohyb, tábory, hru na kytaru, tvoření všeho druhu a svého psa Frostyho. Zejména první tři body jsou také typické pro její výuku a témata probíraná s žáky. "Máme takový táborový vajb," říká často, když se jí lidé ptají na to, jak by popsala svou výuku.
učitelka
yagar@labyrinthschool.cz
Kubra is a spirited educator hailing from the sunny south of Turkey. She graduated in English Language Teaching in 2015. During her undergraduate studies, she embarked on a thrilling journey, living and working in various corners of the globe, including the USA, the UK, and Belgium. She continued her academic pursuit, earning her master's degree in the same field in 2020. With over a decade of experience teaching English, including at various universities as an EFL instructor, and possessing a CELTA qualification, she has sought to add more meaning to her life. She has made the bold decision to work with younger age groups in Europe, leading her to settle in the charming city of Brno. She's a firm believer in the wonders of life, spreading joy, kindness, and positivity wherever she goes. She is an independent movie lover, has two loving cats, and is passionate about yoga and nature.
učitelka 1.stupně
zandova@labyrinthschool.cz
Veronika je absolventkou Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Již za studií se aktivně zapojovala do chodu škol, které navštěvovala v rámci praxí a nakonec v jedné z nich začala učit na plný úvazek. Tato pracovní příležitost jí poskytla spoustu zkušeností, např. s dětmi s PAS, zapojení se do různých projektů (kritické myšlení, čtenářská gramotnost, aj.) V rámci projektu Pomáháme školám k úspěchu se zaměřila na čtenářství jako takové, které jí provázelo i během dalších let strávených na jedné ze zlínských škol. Ve volném čase se věnuje svojí rodině, četbě, poslechu metalové hudby a spolupráci se zvířecími útulky.
administrativa 1.stupně, koordinátor odpoledních aktivit
kazdova@labyrinthschool.cz / +420 608 040 466
administrativa 2.stupně
vacuskova@labyrinthschool.cz / 771 141 107
školní jídelna 1.stupně
stejskalova@labyrinthschool.cz
garant umění do školy
svozilova@labyrinthschool.cz
Odmalička ráda tvoří z různých materiálů, na střední škole studovala textilní výtvarnictví - tkadlec, tiskař a studia na vysoké škole se týkaly šperku a interiérového doplňku (skla). Magisterský stupeň dokončila na Fakultě výtvarných umění v Brně v Ateliéru tělového designu a stáž absolvovala v Ateliéru sochařství 1. Několik let pracovala ve firmě Blažek na pozici junior designer. Kromě umění, kultury a vzdělávání má blízký vztah k horám. Než se jí narodily děti, procestovala s mužem Kyrgyzstán, část Ruska, Skandinávii a Srí Lanku. Před 15 lety se setkala s jógou a cvičí ji dodnes. Bydlí s rodinou u lesa, a ráda tráví čas v přírodě.
psycholožka
bousova@labyrinthschool.cz
Pavla vystudovala obory psychologie, sociální politika a sociální práce na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity. Od roku 2006 se věnuje psychodiagnostice, poradenské, školní a pedagogické psychologii. Pracovní zkušenosti získávala v pedagogicko-psychologických poradnách v Ústí nad Labem a v Brně. Pod vedením PhDr. Richarda Brauna absolvovala dlouhodobý výcvik zaměřený na třídní kolektivy (jejich vedení, práci se žáky ve skupině i s jednotlivcem). Ve škole je jejím úkolem především podpora a pomoc (ve všech jejich nejrůznějších podobách) dětem, třídním kolektivům, učitelům i rodičům. Kromě svých blízkých potřebuje ke svému bytí humor (i ten černý a suchý), hudbu, knihy, čas o samotě a v létě klimatizaci.
asistent pedagoga
smelik@labyrinthschool.cz
Martin pochází z uherskohradišťska, kde vystudoval gymnázium, aby později pokračoval na Fakultu sociálních studií Masarykovi univerzity v Brně. Zde aktuálně dokončuje magisterské studium Psychologie. Jsou mu blízká témata zaměřující se na psychologii výchovy a vzdělávání či dětské psychoterapie. Své působení v Labyrinthu vnímá jako velkou příležitost pro učení se od dětí a zejména pro spoluutváření jejich každodenního školního prostředí. Je pro něj důležité naslouchat potřebám a individualitám každého žáka a na tomto základě tvořit bezpečný prostor pro jejich učení, vývoj i rozvoj hodnot, které jsou s Labyrinthem neodmyslitelně spjaty. K tomu všemu má možnost přispět v aktuální pozici asistenta pedagoga na 2. stupni. Jeho volný čas je vyplněn hudební tvorbou, rád s rodinou cestuje v dodávce a aktivně se podílí na vedení kulturního centra a organizování kulturních akcí.
asistentka pedagoga
nemcova@labyrinthschool.com
Gabriela jako asistentka pedagoga pomáhá dětem se specifickými potřebami nejen ve vzdělávacím procesu, ale i s překonáním překážek v začlenění do kolektivu. V každodenních interakcích při práci ve škole vychází ze svých dlouholetých zkušeností v oblasti vývojových poruch učení u dětí. Její pomocná ruka je k dispozici pro všechny, kteří potřebují podpořit. Je přívětivá, ale je-li třeba, dokáže být důsledná. Nebojí se postavit se za něco, o čem je přesvědčena, že je správné, i kdyby s takovým názorem byla v menšině. Nikdy se nespokojí se závěrem, že něco nejde, ale hledá cesty řešení. Volné chvíle ráda tráví s rodinou. Miluje zvířata a pěstuje všemožné bylinky.
asistent pedagoga
mokran@labyrinthschool.cz
Adam studuje na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity obory občanská výchova a dějepis. Labyrinth si zvolil jako školu, na které bude v rámci studia vykonávat svou pedagogickou praxi. A protože tato spolupráce fungovala na obou stranách, zanedlouho přijal nabídku na pozici asistenta pedagoga na 2. stupni. Na této práci ho nejvíc baví to, že může pomáhat dětem zvládat jejich každodenní povinnosti a formovat jejich hodnotovou orientaci směrem k vzájemnému respektu a toleranci. Miluje zvířata a všechno živé. Věnuje se skateboardingu a hře na kytaru.
asistentka pedagoga
dvorakova@labyrinthschool.cz
Kristýna studuje Výtvarnou výchovu a Speciální pedagogiku na Masarykově univerzitě v Brně. Od začátku studia tíhla k alternativním přístupům ve výuce, a tak se dostala k Labyrinthu. Práci s dětmi se začala věnovat před několika lety jako skautská vedoucí. Od mala v ní rostla láska k umění, díky skvělým pedagogům na umělecké střední škole si uvědomila, že chce v životě být stejně dobrým průvodcem světem umění a vzdělávání. Důležitá je pro ni rovnost, diverzita a individualita. Díky těmto hodnotám se rozhodla pro speciální pedagogiku. Po práci ji najdete u dobré kávy s knihou nebo kamarády. Přirozeným prostředím je pro ni příroda, ať už lesy a louky nebo moře a hory, nejlépe s přespáním. Miluje cestování, analogové fotky, neustálý rozvoj a svého kocourka Piccola.